Idag är det nästan givet att företag finns på Linkedin - en plattform för professionellt nätverk. Tjänsten har många miljoner användare och finns i många länder runt om i världen och är helt enkelt ett nätverk där du kan kontakta folk - både inom samma bransch och även utanför. Det har blivit som ett CV - där du till och med kan söka jobb med din profil och ett sätt för rekryterare att hitta dig.
Med en företagssida på Linkedin är det lätt att uppdatera folk vad ni sysslar med: både produkter, tjänster och evenemang. Man bygger ett nätverk andra kan kommunicera med. Detta är väldigt likt Facebook - men detta är den seriösa, proffessionella versionen. Man kan enkalre positionera sig och arbeta med marknadsföringen. Det är också lättare att faktiskt hitta folk som är intresserade av just ditt företag och diskuttera med andra.
Andra inlägg
- Gör som oss, välj begagnad IT-utrustning till företaget
- Surfa tryggare med 4 enkla trick
- Hur blir man bra på marknadsföring?
- Alla sorters företag har behov av att synas på nätet
- Gratis marknadsföring - Hur då?
- Google utreds efter GDPR - Hotas böter på 11 miljarder
- GDPR - Har ni koll?
- God marknadsföringssed
- Massmarknadsföring
- Digitaliseringen - 3 tips