Twitter må ha färre användare - men inte är det ett sämre nätverk för de! Snarare har Twitter många fördelar som kan gynna ditt företag. Det är en utav de bästa plattformarna för marknadsföring och kundsupport, eftersom mediet är ett otroligt snabbt forum med snabb återkoppling. Just därför är Twitter populärt som kundsupport!
Tidigare har Twitter bara tillåtit meddelanden på 140 tecken, men av en ändring 2017 så börjar man nu använda 240 tecken istället - alltså det dubbla. Twitter själva säger att det beror på att forumet vill vända sig till fler genom att tillåta fler tecken i den s.k mickrobloggen. Många som tidigare valt bort Twitter pga dess få tecken kan därför använda mediet.
När man skriver ett meddelande på Twitter kallad det för en "tweet", som egentligen kan översättas till att kvittra.
Det vanliga som företag använder Twitter för är främst kundsupport. Därefter också som komplement till ett nyhetsbrev, alltså en slags nyhetskanal med informaiton. Twitter brukar även fungera som svar på frågor från kunder, trots att företag kanske syftar till att använda det som nyhetsbrev.
Andra inlägg
- Gör som oss, välj begagnad IT-utrustning till företaget
- Surfa tryggare med 4 enkla trick
- Hur blir man bra på marknadsföring?
- Alla sorters företag har behov av att synas på nätet
- Gratis marknadsföring - Hur då?
- Google utreds efter GDPR - Hotas böter på 11 miljarder
- GDPR - Har ni koll?
- God marknadsföringssed
- Massmarknadsföring
- Digitaliseringen - 3 tips