Nu har du antagligen kommit så pass lång med din Facebook-profil att det är dags att ta tag i innehållet på sidan. Och där finns det en hel del att tänka på.
först och främst är det bäst om du kommer fram till vad exakt företaget ska använda sidan till. Man kan göra olika Facebookprofiler för olika varumärken, produkter eller tjänster inom företaget, det går också att göra olika profiler med olika språk. Så bestäm dig vad innehållet ska vara på sidan först, så att läsaren lätt kan ta del av den röda tråden!
Hur du lättast kommer igång med din Facebook marknadsföring
När du bestämt innehållet är det kanske dags för den första annonsen. Det du måste göra först är att välja målgrupp: detta är baserat på demografi, beteende och annan information. Det kommer avgöra vilken som ser annonsen. Det kostar mellan 10-40kr per dag att ha en annons uppe, men detta styr du med budgeten du anger.
Finns det något att tänka på vid Facebook marknadsföring?
- Skapa mervärde till användarna
Erbjud mer än dina produkter. Bör finnas en bra variation på din Facebookprofil. Företaget bör få en bra, positiv syn från användarna, samtidigt som du kan variera produkter med annat bransch-relaterat.
- Arbeta med inläggen
Text, bild och ljud bör vara väl genomtänkt!
- Engagera dina följare
Tävlingar och att be användare gilla/kommentera åsikter kring en fråga är mycket positivt!
Andra inlägg
- Gör som oss, välj begagnad IT-utrustning till företaget
- Surfa tryggare med 4 enkla trick
- Hur blir man bra på marknadsföring?
- Alla sorters företag har behov av att synas på nätet
- Gratis marknadsföring - Hur då?
- Google utreds efter GDPR - Hotas böter på 11 miljarder
- GDPR - Har ni koll?
- God marknadsföringssed
- Massmarknadsföring
- Digitaliseringen - 3 tips