När ska man vända sig till reklambyrå?

Det finns mycket man själv kan göra inom marknadsföring. Men som nystartat och/eller litet företag finns det kanske inte alltid tid och möjlighet till att ta tag i den marknadsföringen som krävs. I dagens samhälle har vi ändå kommit så pass långt i tänkandet att vi på spenat.se antar att alla vet att marknadsföringen är otroligt betydande för såväl försäljning, som kundmedvetande och mycket mer. 

Men om man inte har en marknadsansvarig och inte heller planerar att införa detta, så kan man kontakta företag som sköter det åt dem. Det kan gälla såväl sociala kanaler, hemsida, content och sökmotorsoptimering. 

Vilken webbyrå du/ni ska vända er till beror egentligen på vad ni efterfrågar. Det finns byråer som jobbar mer med strategisk marknadsföring inom sociala kanaler och sedan finns det webbyråer som arbetar mycket med google adwords och sökmotorsoptimering. Däremellan finns det också företag som designar hemsidor och som skriver content. Därför är det svårt att på rak arm tipsa om ett företag. I din stad finns det säkert en eller fler, men våga också ta hjälp utanför din stad. Jobbar du på nationell och internationell basis kan det vara bra att överväga ett större företag, och dessa brukar ofta finnas i de större städerna.

Lycka till med ditt sökande!

11 jul 2016