Marknadsföringsinnehåll - Sökmotorer

Om en kund söker på insternet efter ditt företags namn kommer ni antagligen byka upp på Google. Förhoppningsvis högst upp.

Men vad händer om en kund söker på företagets bransch? Kommer ni upp då?

Det har visat sig att 9 av 10 personer söker på internet innan ett köp, och 95% av dem använder Google. Med dessa siffror i åtanke - Finns ni på internet? Vilken placering har ni på Google?

Att marknadsföra sig via sökmotorer handlar om att nyttja internet för att hitta kunder. Och att få kunder att hitta er. 

Processen med sökmotoroptimering handlar om att göra din hemsida vänlig för Google. Och Google gillar ord - sökbegrepp. Sökbegreppen som används mest av kunderna bör ni då lämpligtvis ha på er hemsida, och givetvis då en förklaring och bra innehåll som gör att kunden då kommer att stanna på din sida för att lsutligen hitta företagets produkter/tjänster. Det är alltså viktigt att Google-anpassa din hemsida, för ju mer Google gillar den - desto fler rankningar kommer den att öka. Tillslut blir företaget förhoppningsvis plats ett på Googles sökning inom din bransch. Men ha i åtankte att processen är lång och kräver inte minst sökmotors-analytiker och duktiga content writers. 

Om du är intresserad av en sådan tjänst, men inte vet hur du själv ska gå tillväga finns det ett flertal företag som gör detta riktigt bra. 

 

 

13 apr 2017