Marknadsföringsinnehåll - direktmarknadsföring

När du marknadsför olika typer av reklam på olika platformar kommer förhoppningsvis din försäljning att öka. Resulaten kommer komma in och företaget kommer känna att det vara värda pengar att spendera. Men för att lyckas igen så måste du spola tillbaka lite!

När annonsen kommit upp så är det viktigt att börja analysera, igen. Dina valda segment, ser de annonsen? Vilka är dina kunder? Finns de med i dina segment eller är de nya? Om de inte finns med kanske du ska gå tillbaka till början och göra om allt inför nästa annons. För att lyckas bra, om inte ännu bättre, är det viktigt att ta tillvara på resultaten och ställa dom mot dina ursprungliga mål. Tänk som ekonomer gör: de börjar genom att göra en budget och slutar med resultatbudget. Du som marknadsstrateg måste göra samma: ställ början mot slutet. Lägg märke till hur mycket företaget ni lärt sig och hur mycket kunskap det har om marknaden. Nyttja detta! Och åtkomm ett lika mätbart resultat igen!

 

14 feb 2017